Świadczenie kompensacyjne gdy wystąpiły działania niepożądane po szczepieniach ochronnych

Świadczenie kompensacyjne gdy wystąpiły działania niepożądane po szczepieniach ochronnych.

 

Kiedy przysługuje świadczenie?

Świadczenie przysługuje w przypadku gdy w wyniku określonego szczepienia ochronnego, u osoby, u której zostało przeprowadzone szczepienie, wystąpiły w ciągu 5 lat od dnia podania szczepionki albo szczepionek działania niepożądane wymienione w Charakterystyce Produktu Leczniczego, w wyniku których:

1) osoba ta wymagała hospitalizacji przez okres nie krótszy niż 14 dni albo

2) u osoby tej wystąpił wstrząs anafilaktyczny powodujący konieczność obserwacji w szpitalnym oddziale ratunkowym lub izbie przyjęć albo hospitalizacji przez okres krótszy niż 14 dni.

 

Z jakich środków jest wypłacane świadczenie?

Świadczenie kompensacyjne wypłacane z Funduszu Kompensacyjnego Szczepień Ochronnych.

 

Do kogo należy się zgłosić?

Wniosek o przyznanie świadczenia kompensacyjnego wnosi się do Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Kiedy należy złożyć wniosek?

Wniosek o przyznanie świadczenia kompensacyjnego może być złożony w terminie roku od dnia, który był ostatnim dniem obserwacji albo hospitalizacji, nie później niż po upływie 5 lat od dnia przeprowadzenia szczepienia ochronnego. Uwaga, termin złożenia wniosku o przyznanie świadczenia kompensacyjnego odnośnie zdarzeń określonych, które wystąpiły przed dniem wejścia w życie ustawy w wyniku szczepień ochronnych przeciwko COVID-19 przeprowadzanych po dniu 26 grudnia 2020 r., upływa z dniem 31 grudnia 2022 r.

 

Czy wniosek jest odpłatny?

Złożenie wniosku o przyznanie świadczenia kompensacyjnego podlega opłacie w wysokości 200 zł. Opłata, podlega zwrotowi w przypadku przyznania świadczenia kompensacyjnego.

 

Podstawa prawna: zmiana ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2022.64).

13 stycznia 2022
Najnowsze aktualności
100 procent naszych klientów POZ, jest w opiece koordynowanej

100 procent naszych klientów POZ, jest w opiece koordynowanej. Wdrożyłeś, lub planujesz wdrożyć opiekę koordynowaną w Twojej placówce medycznej? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o możliwościach, jakie oferuje opieka koordynowana – od złożenia wniosku krok po kroku, przez obsługę Pacjenta, po rozliczenia i kwestie finansowe, a także wymianę doświadczeń.

5 lutego 2025
Czytaj dalej
Przedłużenie i zmiany programu pilotażowego „Profilaktyka 40 PLUS”

Minister Zdrowia przedłużył program pilotażowy „Profilaktyka 40 PLUS” do dnia 31 grudnia 2024 r. Dodatkowo: Przewidziano możliwość rejestracji na świadczenia opieki zdrowotnej udzielane w ramach programu pilotażowego za pośrednictwem centralnej elektronicznej rejestracji. Przypomnę, że wcześniej planowano taki obowiązek; Na badania w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS można się obecnie zapisać pod numerem telefonu 800 69 […]

27 czerwca 2024
Czytaj dalej
IOWISZ czy to tylko taka planeta czy coś więcej dla placówek medycznych w NFZ?

W jaki sposób należy rozumieć pojęcie „inwestycji”, IOWISZ? Organ wydaje opinię o celowości inwestycji polegającej na utworzeniu na obszarze województwa nowego podmiotu leczniczego, nowych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu leczniczego lub innej inwestycji dotyczącej wykonywania działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych – której wartość kosztorysowa na dzień złożenia wniosku przekracza 2 mln […]

28 marca 2024
Czytaj dalej
Support 4 Health Sp. z o.o.
ul. Kosińskiego 17B/1
78-400 Szczecinek
Wyślij zapytanie
info@support4health.pl
Infolinia
55 615 20 10